Co jsou skokani českého internetu?

Skokani odrážejí zájem o aktuální témata, mediální kauzy nebo události podle toho, co lidé na Seznamu vyhledávají. Nejde ale o žebříček nejhledanějších frází. Jsou to výrazy, které návštěvníci hledali mnohem častěji než v předchozím měsíci nebo roce, a „poskočily“ tak do popředí.

Nejedná se o seznam nejhledanějších frází ale o dotazy, které byly v určité období pro lidi nejzajímavější. Jsou to dotazy, které byly v daném období hledány mnohonásobně více, než tomu bylo v předchozím období a zároveň odráží krátkodobý zájem uživatelů internetu o určitá témata, kauzy, produkty atp. Jejich pořadí znázorňuje míru zájmu uživatelů o daný dotaz.

Je možné, že na některé z dotazů bude v aktuální chvíli Vyhledávání Seznamu navracet odlišné výsledky než v době, kdy probíhal reálný zájem o daný dotaz. Výsledky Vyhledávání na Seznam.cz nemusí obsahovat například aktuální zpravodajské informace, které popisují některou z právě vzniklých událostí, o kterou se lidé zajímají.

Sestavování skokanů

Pracujeme vždy s jednotlivými dotazy ve vyhledávání. Slučování provádíme jen v případě, že je význam stejný a liší se pouze formou zadání. Například „čoi“, „ČOI“, „coi“ a „česká obchodní inspekce“ považujeme za jeden dotaz. Naopak „Michal David“ a „Michal David životopis“ neslučujeme.

  • Aktuální skokani

    Aktuální Tweety o tom, co uživatelé Seznam.cz právě vyhledávají.

  • Měsíční skokani za kraje

    Díky rozčlenění do krajů, je možné zjistit, jak se lišil zájem lidí o daná témata v různých regionech.

  • Roční skokani

    Výrazy, které lidé vyhledávali více než v předchozím roce. Skokani jsou zde navíc rozděleni do kategorií. U dotazů, které se každý rok opakují, je uvedeno, o kolik míst si polepšily nebo pohoršily.

  • Týdenní skokani

    Výrazy, které lidé vyhledávali častěji než v předchozím týdnu. U každého je uvedeno, o kolik procent stoupla hledanost. Pokud ho v minulém týdnu nikdo nehledal, je označen jako „nový“. Pod každým skokanem je odkaz na článek s dalšími informacemi.

    Tento report se již netvoří, nachází se pouze v archivu.

  • Měsíční skokani

    Znázorňují přehled mnohonásobně více hledaných dotazů za daný měsíc oproti předchozímu měsíci.

    Měsíční skokani jsou stejně jako roční skokani rozděleni do kategorií. U dotazů, které se každý rok ve stejném měsíci opakují, je uvedeno o kolik míst si polepšily nebo pohoršily.

    Tento report se již netvoří, nachází se pouze v archivu.